0548-868686

כדאי שתקראו את זה

הוראות בטיחות
נהיגה עם קרוואן

חשוב ביותר לכל מי שיוצא לחופשה עם קרוואן גם למי שיש נסיון, לקרוא את הוראות הבטיחות בטרם יוצאים, חשוב לחזור ולשנן את הוראות הבטיחות על מנת שתחזרו בשלום מחופשה מוצפים בחוויות טובות, ללא נזק לכם ולקרוואן.

לפני כל תחילת נסיעה:

  • אין לרתום/ להעמיס ציוד מכל סוג שהוא בצידי, מאחורי או בגג הקרוואן

  • יש לבדוק שהחיבור בין הקרוואן לרכב מחובר ומתואם כראוי, שבלם היד הורם, שזרוע התמיכה האנכית שתומכת את היצול הורמה לנקודה הגבוהה ביותר ונעולה במקומה 

  • יש לוודא שכל המערכות סגורות וכבויות – בלון גז ראשי, מזגן. בכדי למנוע נפילה ונזק לציוד הנלווה, יש להקפיד שכל הציוד הנלווה, יאוחסן בקרוואן בתאים המיועדים לכך, שאין דברים חופשיים העשויים להתגלגל בזמן הנסיעה בקרוואן, דלתות הארונות וכל החלונות כולל חלונות הגג נעולים

  • יש לוודא שלאחר הריתום הקרוואן נמצא במצב מפולס ביחס לכביש, שקיים מגע טוב בין הגלגלים לכביש. מצב זה חיוני לבטיחות הנסיעה

  • יש לחבר את תקע החשמל של הקרוואן לשקע הנמצא ברכב ולוודא שהחיווט מחובר כהלכה, מאפשר פניה חופשית של 90 מעלות בין הקרוואן לבין ציר האורך של הרכב הגורר בשני הכיוונים, מבלי שהכבל יגע בקרקע. שכל המערכת החשמלית פועלת, הנורות תקינות והתאורה בקרוואן פועלת במקביל לתאורה ברכב 

  • יש לחבר את שרשראות הביטחון בין הרכב לקרוואן, לא נוגעות בכביש אלא עם מספיק רפיון לביצוע פניות. גם בזווית של 90 מעלות

  • גלגלים: יש לבדוק ולתקן את לחץ האוויר בצמיגי הרכב והקרוואן כולל הצמיג הרזרבי, לוודא שהאומים/ברגים של הגלגל ברכב הגרירה והנגרר מהודקים נכון (בקרוואן 55psi) 

  • לוודא שמראות הצדדים ברכב מכוונות היטב והנראות טובה, כך שהנהג יצליח לראות את חלקו האחורי של הקרוואן (במידת הצורך יש להתקין מראות מיוחדות בולטות המאפשרות שיפור שדה הראיה של הנהג)

נסיעה בקרוואן:

  • כבר בתחילת הנסיעה, יש לוודא את פעולתם התקינה של בלמי הקרוואן

  • מהירות הנהיגה בגרירת קרוואן לא תעבור את ה- 90 קמ”ש ו\או 11 קמ“ש פחות מהמהירות המותרת בקטע הכביש (הנמוך מביניהם) – אין לעבור מהירות זו. האטו ותיצרו מרחקים ארוכים יותר ביניכם לבין הרכב שלפניכם. האטה היא לא רק בטוחה יותר, היא חסכונית יותר

  • מרחק העצירה בנסיעה עם קרוואן נגרר גדל משמעותית, יש לשמור מרחק (כ -5 שניות) בין הרכב שלך לרכב או למכשול שלפניך, בקרבת רכבים ולקראת כניסה לצומת. שימוש ממושך בבלמים עלול לגרום להתחממות יתר ולאובדן יעילות הבלמים. תן לעצמך מספיק מקום להגיב זה יסייע במניעת בלימה תכופה ו/או קשה

  • בעת נהיגה מעבר על פס האטה או בירידה או עליה, יש לשמור על נהיגה במהירות איטית על מנת למנוע ניתוק הקרוואן מהרכב ונזק לקרוואן 

  • אין לעלות על מידרכות, להכנס לבורות בדרך עם הקרוואן 

  • עקב משקל הקרוואן, מרחקי הבלימה ארוכים יותר, מרחק העצירה בנסיעה עם קרוואן נגרר גדל משמעותית, שמרו על מרחק גדול יותר בין רכבם לרכב שלפניכם (כ -5 שניות) בין הרכב שלך לרכב או למכשול שלפניך, בקרבת רכבים, לקראת כניסה לצומת או כל גורם האטה שיהיה. שימוש ממושך בבלמים עלול לגרום להתחממות יתר ולאובדן יעילות הבלמים. תן לעצמך מספיק מקום להגיב, זה יסייע גם במניעת בלימה תכופה ו/או קשה

  • פניה / סיבוב יש לעשות בתנועה רחבה, (כמו במשאית), ותוך הקפדה על שימוש במראות הצד של רכב, שיהיה מספיק מקום לא להיפגש עם מדרכות או כל מכשול אחר בפינה הפנימית

  • בנסיעה בעלייה או במדרון, יש להאט ולעבור להילוך נמוך יותר. הפחתת המהירות תעזור לייצב את הרכב והקרוואן שלך. יפחית את השימוש בבלימה וימנע התחממות יתר של המנוע ובלמי רכבכם

  • שימו לב לרוחות צד אשר עלולות להשפיע על יציבות הנסיעה ועל מהירות הגרירה, הורדת מהירות והיגוי ישר יפחיתו את ההשפעה

  • עקיפה: ביצוע עקיפה בשילוב קרוואן נגרר, ייקח יותר זמן ויותר מרחק לעבור. כמו בנהיגה במכונית, אל תעבור על גבעה או עקומה מכיוון שתצטרך להבטיח שיש לך מספיק קדימה וכביש ברור להשלמת העקיפה. לשילוב הרכב הגדול שלך (רכב + קרוואן) יש השפעה גדולה יותר על זרימת האוויר ויגרום גם לרכב שלך וגם לרכב שתעקוף להתנדנד או לנוע יותר מהרגיל. יש תכנן בהתאם ולהבטיח שקיים מקום בכביש לשני הרכבים

  • נכנסים לתדלוק או לחניון, בחרו תמיד את המסלול הרחב יותר ותכננו מראש את יציאת הקרוואן

  • קחו בחשבון את ממדי הקרוואן בעת מעבר דרך מנהרות, סככות, עצים, חוטי חשמל, גשרים וכל הגבלת אורך, רוחב או גובה

  • בזמן הנסיעה חל איסור לשהות בתוך הקרוואן. על כל הנוסעים לשבת ברכב חגורים

  • לאורך כל הנסיעה יש לשים לב שחום המנוע תקין. בזמן גרירת קרוואן (משאות כבדים), חום מנוע הרכב עלול לעלות מעט

  • נהיגה לאחור (רוורס) תתבצע רק בעזרת חיישן העוקב אחרי כל גודלו של הקרוואן, במהירות איטית במיוחד (איטי מקצב הליכה), בשל תגובות קיצוניות של הקרוואן להיגוי, תיקוני ההגה עדינים ביותר. הגעת למצב נעילת ההגה בסיבוב, יש לנסוע קדימה ולהתישר.
    במידת האפשר, בקש מאדם נוסף לפעול כצופה שיעזור בשטחים עיוורים (שטח ראיה ״מת״) מאחורי הקרוואן ויכוון את הנהג/ת ברכב בעת נסיעה לאחור. הקרוואן יזוז בכיוון ההפוך של רכב הגרירה בעת הנסיעה לאחור. לכן השיטה הטובה ביותר היא להחזיק את היד בחלק התחתון של ההגה. כדי לפנות שמאלה תזיז את היד האוחזת בחלק התחתון שמאלה וכדי לפנות ימינה תזיז את היד שלך ימינה. חניון ריק הוא מקום נפלא לתרגל תמרונים אלה. עדיף ללמוד את תנועות הקרוואן שלך בחניון פתוח מאשר בקמפינג או במקום מקום עמוס

עצירה וחנית קרוואן:

  • חניית הקרוואן תהיה בשטח מישורי בלבד

  • בכל מקרה של חנייה, יש להקפיד שכל גלגלי הקרוואן מיוצבים על הקרקע

  • רק לאחר שוידאתם שהקרוואן יציב, יש לנעול את טבעת הנגרר ולסנדל את הגלגל מפני גניבה, יש צורך לשים אבנים או דבר אחר מלפני ומאחורי גלגלי הקרוואן כדי למנוע דרדור של הקרוואן

  • כמו כן חובה להפעיל את בלם היד של הקרוואן

  • יש לקחת בחשבון שמקום החניה מתאים לגודל הקרוואן ושהיציאה מהחניה פשוטה

  • אין לעצור עם הקרוואן בצידי הדרך או בכל מקום שיכול להוות מפגע תעבורתי. מקום העצירה והחניה יהיה במקומות המותרים לפי חוק ובחניונים מוסדרים 

  • חל איסור להדליק אש בתוך הקרוואן למעט בכיריים המיועדות לבישול. בעת השימוש בכיריים, יש לפתוח את החלון מעל לכיריים בקרוואן

  • חלקי הקרוואן הינם חלקים עדינים ויש להשתמש בהם בתבונה

מחירים מיוחדים לסוגרים טיול מעל 4 לילות